Uwzględnienie obciążenia osi w transporcie międzynarodowym. Dlaczego dokonywać pomiarów?

Uwzględnienie obciążenia osi w transporcie międzynarodowym. Dlaczego dokonywać pomiarów?

Uwzględnienie obciążenia osi w transporcie międzynarodowym. Dlaczego dokonywać pomiarów?

     Głównym zadaniem przewoźnika przez cały czas była i pozostaje dochów – im więcej towarów przetransportujesz, tym więcej pieniędzy zarobisz. W trudnych niszowych warunkach konkurencji i krótkich terminach realizacji zamówienia ważne jest, aby nie stracić kontroli nad sytuacją i zadbać nie tylko o szybkość i wielkość dostawy, ale także o jej jakość. Transport drogowy często wiąże się z różnymi zagrożeniami, w tym słabą nawierzchnią drogową, awarią sprzętu i nieprzestrzeganiem zasad eksploatacji pojazdu.

     Jedną z najważniejszych kwestii w transporcie ładunków są zasady obciążenia osi pojazdu. Nieprzestrzeganie norm ustanowionych międzynarodowym formatem prowadzi do dużych kar strony przyjmującej. Organy celne wyraźnie kontrolują wszelkie naruszenia normy obciążenia osi i wymiarów samochodu i surowo karają sprawcę za uszkodzenie dróg państwowych i celowe tworzenie sytuacji awaryjnej na drogach.

Jak określić obciążenie osi samochodu ciężarowego?

Obciążenie osi jest prostą wartością fizyczną, której można się nauczyć najbardziej klasyczną metodą - zważyć. Ale faktem jest, że 20-metrowa wielotonowa ciężarówka wymaga specjalnych warunków ważenia w wyspecjalizowanych serwisach i centrach motoryzacyjnych. Drugim sposobem obliczenia obciążenia osi jest kontrolowanie ciężaru załadunku. Sumując całkowitą ilość ładunku, można plus-minus oszacować całkowite obciążenie. 

     Wiele firm przewoźników wyraźnie kontrolują każdy etap transportu towarów, aby uniknąć negatywnych skutków. Istnieją jednak inne przypadki, w których spedytorzy i kierowcy "uciekają" od takich problemów i psują swoją reputację nieuczciwym podejściem do pracy.

     Oferujemy kilka wykonalnych sposobów sprawdzenia obciążenia osi samochodu i pozostania w legalnym polu międzynarodowego transportu towarowego.

  1. Ważenie po załadowaniu. Pomimo całej prostoty, ta metoda ma wiele niuansów. Punkty kontroli wagi w różnych krajach mają swoje własne cechy pracy, poza tym, aby się do niego dostać, konieczna jest jazda drogą, a zatem narażenie samochodu na ryzyko bycia ukaranym grzywną. Ponadto taka procedura trwa długo, jest droga, a także mogą pojawić się dodatkowe pytania.
  2. Zakup samochodu ze zintegrowanym systemem kontroli obciążenia osi ciągnika. Podobne modele ciężarówek są droższe, jednak oszczędności na ważeniu kontrolnym i braku kar podczas kontroli celnej zwrócą koszt sprzętu już w pierwszym roku pracy.
  3. Niezależnie zainstalować na ciągniku lub naczepie specjalne czujniki kontroli masy lub manometry, które zapewnią dokładne dane masy. Główne trudności mogą wystąpić przy zakupie dodatkowego sprzętu i jego profesjonalnego montażu.
  4. Obliczenie obciążenia osi przed załadunkiem za pomocą specjalnych formuł logistycznych i cech przewożonego ładunku: towarów masowych, niebezpiecznych, towarów ponadgabarytowych. Ta metoda jest uważana za najbardziej rozsądną, ekonomiczną i profesjonalną w transporcie międzynarodowym.
Przyjdź do biura
ul. Małachowskiego 19E, 05-120 Legionowo
wyślij zapytanie o cenę
ustawienia ciasteczek